רכישת דירה בצ’כיה

צ’כיה מכונה בפי ההמון “פריז של מזרח אירופה” וזאת בשל היותה ארץ ציורית, מפוארת ובעלת נוף אירופי ממכר ורומנטי. בירת צ’כיה – פראג, נחשבת לעיר תיירותית ובה בתים עתיקים בני מאות שנים לצד בניינים ששומרו או חודשו.
צ’כיה רחוקה 4.5 שעות טיסה מישראל ויש אליה וממנה טיסות סדירות.

מיקום המדינה ומיקום ההשקעות במדינה

_

צ’כיה ממוקמת בדיוק במרכז אירופה עם גבולות לגרמניה, אוסטריה, פולין וסלובקיה, ממנה נפרדה בשנת 1993.

הרובע המבוקש ביותר הוא פראג 1, הרובע העתיק של פראג שנשתמר בצורה מדהימה מימי הביניים. רבים מוצאים בפראג יעד חם להשקעות לא רק בגלל המחירים האטרקטיביים, אלא גם בגלל הביטחון להשיג שוכרים לנכסיהם לאורך כל עונות השנה. מלבד זאת, פראג משמשת המרכז הפיננסי והאקדמי של צ’כיה וצעירים רבים פוקדים את העיר, ממש בדומה למרכז תל אביב.

מעבר לפראג הבירה, ניתן למצוא השקעות מעניינות גם בערים אחרות בצ’כיה, בעיקר בקרלובי וארי, עיר המעיינות חמים והספא.

רקע פיננסי

_

המטבע בצ’כיה הוא קורונה צ’כית. המחיה נחשבת לזולה יחסית בצ’כיה, כך גם הנדל”ן שמושך אליו באופן טבעי משקיעים זרים.האינפלציה בצ’כיה נמוכה ובאופן כללי קיימת יציבות פיננסית במדינה השלווה.
לאור היציבות הכלכלית של מחירי הנדל”ן בפראג, ששרדו בצורה יוצאת דופן לאחר משבר הסאבפריים, ניתן למצוא בה מגוון סוגי נכסים למטרות שונות כגון מגורים, השקעות, תיירות ומסחר.
מנגד, המשקיעים הזרים שהגיעו בהמוניהם להשקיע בצ’כיה ובפראג בפרט הביאו לעליית מחירי הנדל”ן בעיר. במרכז העיר ניתן למצוא דירות במחירים גבוהים השווים אפילו למחירי הנדל”ן בפריז או בלונדון.

פוליטיקה

_

צ’כיה היא דמוקרטיה פרלמנטרית. בשנת 1999 הצטרפה המדינה הצ’כית לברית נאט”ו ובשנת 2004 הפכה לחברה באיחוד האירופי.

יחסי ישראל – צ’כיה מצוינים. צ’כיה נחשבת לאחת מידידותיה הגדולות ביותר של ישראל בעולם.

מיסוי נדל”ן בצ’כיה ומצב אמנת מס

_

בצ’כיה מוטל מס רכישה לדירות יד שניה בגובה 4% אשר מוטל על רוכש הדירה. בנוסף יש מס בעלות על נדל”ן (לא גבוה) ומש על שכירות בשיעור של 15% מהרווח על הכנסות השכירות (בניכוי ההוצאות) ורק כאשר ההכנסות גבוהות מ-18,000 קורונות צ’כיות עבור משקיעים זרים.

לצ’כיה יש אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, אשר ניתן למצוא את העתקה כאן.

מימון

_

הריביות בצכיה הן מהנמוכות באירופה. המערכת הבנקאית בצ’כיה מעודדת משקיעים זרים ומעניקה להם מימון עד 70% לרכישת נדל”ן כנגד שעבוד הנכס. אזרחים צ’כים יכולים לקבל מימון עד 85% (ולא מעבר לגיל 70). גם חברות מקומיות מקבלות מימון בקלות יחסית, אך בריביות גבוהות יותר.

על מנת לקבל את ההחלטה היכן כדאי לקחת את ההלוואה למימון הנכס, אנו ממליצים להתייעץ עם יועצי המשכנתאות ועם מומחי המס שלנו.

מומחי המיסוי הבינלאומי שלנו ידעו איך למקסם את הטבות המס גם ברכישת הדירה, גם במכירתה וגם כמובן בבחירת המסלול הנכון למיסוי ההכנסות משכירות.

דברו איתנו