רכישת דירה בבולגריה

בולגריה, מדינה יפה ומגוונת, הופכת בשנים האחרונות כמוקד מוביל להשקעות נדל”ן במזרח אירופה.

קצת על בולגריה

_

בולגריה היא אמנם מדינה צעירה, אך ידעה תהפוכות רבות (האחרונה ביניהן היא הפלת המשטר הקומוניסטי לקראת שנות ה-2,000 והפיכה לרפובליקה דמוקרטית). בעקבות הצטרפותה לאיחוד האירופי ב-2007, הוסרו מחסומי הסחר שלה, והמדינה פתחה את שעריה ליחסי מסחר בינלאומיים. כתוצאה, הכלכלה הבולגרית ממשיכה לשגשג – אחוזי האבטלה יורדים ומדד התל”ג עולה.

התיירות היא ענף משגשג בבולגריה; בשנת 2010 פקדו את המדינה כ-10 מיליון תיירים, מהם כ-155,000 ישראלים, שמגיעים לנפוש בערים הגדולות, בעיירות החוף הפסטורליות או ליהנות מחופשת סקי על רקע הנופים הירוקים עוצרי הנשימה. המחירים השווים לכל נפש מהווים גם הם גורם המושך אל המדינה תיירות רבה, במרחק של כ-2.5 שעות טיסה מישראל בלבד.

מהם החסרונות בהשקעה בנדל”ן בבולגריה?

_

אחד החסרונות הבולטים הוא העלייה הצפויה במחירי הנדל”ן ובענפי מסחר נוספים, עקב המעבר הצפוי לשימוש באירו במקום לב בולגרי. הדבר צפוי להעלות את ערך הדירות, כמו כן את מחירן, ועל כן ההמלצה היא להכות בברזל בעודו חם ולהשקיע בנדל”ן בבולגריה לפני ההתייקרות הצפויה.

מדוע להשקיע בנדל”ן בבולגריה?

_

בהלימה עם התפתחות הכלכלה המקומית, נמצאים מחירי הדירות במגמת עלייה איטית (אך יציבה). המחירים הנמוכים תואמים את השכר הנמוך יחסית במשק, מה שמושך משקיעים מרחבי העולם אל שוק הנדל”ן הבולגרי.

בולגריה משקיעה מאמצים על מנת להציע את מס החברות הנמוך ביותר באירופה. באשר לקבלת אזרחות, המקרה הנפוץ יותר בקרב משקיעים הוא קבלת אשרות שהייה לטווח ארוך של כשנה עם אופציה להארכה, אך קבלת אזרחות בולגרית משתנה וכל מקרה נבחן לגופו.

ענף הנדל”ן מתחלק לשני אפיקים עיקריים, השקעה בקומפלקסים או בבתים בערים המרכזיות או בסביבתן, כאשר המומלצות ביותר הן סופיה, ורנה ופלובדיב. התשואה, לרוב, גבוהה יותר בערים מרכזיות, אך אינה מציעה מותרויות כמקובל בבנייני הקומפלקס.

על נדל”ן תשלמו מס אחיד, נמוך בהשוואה למדינות אחרות- כ-10% אחוז. בולגריה, המעודדת מסחר והשקעות חוץ, חתמה עם ישראל ועם למעלה מ-60 מדינות נוספות על אמנת מס אשר מונעת תשלום מס כפול מצד משקיעי החוץ. כאשר מדובר בהשקעה בבולגריה, שני הצדדים יוצאים נשכרים- בולגריה, מצידה, פותחת את שעריה למשקיעים בינלאומיים ותיירות. הישראלים, שהתייאשו משוק הדירות המקומי, יכולים לקנות נכס בסכום של הון התחלתי מבלי “להתחתן” עם המשכנתא.

דברו איתנו