רכישת דירה ברומניה

רומניה מהווה מוקד עלייה לרגל לתיירים-  החל מאלה המעוניינים בטיולי טבע פראיים וכלה בבילויים בברים ובבתי קזינו בבוקרשט הבירה, בה תוכלו למצוא גם מוקדים עסקיים של חברות בינלאומיות במרחק של פחות מ-2.5 שעות טיסה מישראל

קצת על רומניה

_

בדומה ליוון, גם רומניה עברה משבר כלכלי ויצאה ממנו בהצלחה. בשנת 2007 הצטרפה רומניה אל האיחוד האירופי. בחלוף השנים עברה כלכלתה מכלכלה מסורתית לכלכלה מתפתחת, ומאז היציאה מהמשבר הכלכלי ב-2013 וניתן למצוא בה נכסים, בעיקר דירות, בעלות נמוכה ותשואה גבוהה. נתונים אלה, ורבים נוספים, הופכים אותה ליעד משתלם במיוחד להשקעה בנדל”ן.

מדוע להשקיע בנדל”ן ברומניה?

_

בבוקרשט, עיר הבירה, תוכלו למצוא כ-2 מיליון תושבים ביניהם מאות אלפי סטודנטים, ביניהם ישראלים רבים שמרחיקים עד רומניה כדי ללמוד (בעיקר) רפואה ורפואת שיניים. נתון זה מייצב את בוקרשט כבעלת שוק שכירות חזק במיוחד. עם תחיית הכלכלה הרומנית, גובר הביקוש לנדל”ן בעיר הבירה ובעיר בראשוב, הנמצאת במרכז המדינה.

כיום מתמקדים המשקיעים בהשקעות קטנות בדירות למגורים ולא בפרוייקטים גדולים. השקעות כאלה נחשבות בטוחות יותר, בעיקר באזורים מסויימים של הערים הגדולות הכוללות אזורים טובים יותר וטובים פחות. טווח המחירים לדירת 2-3 חדרים בבוקרשט הוא כ-60,000 יורו, עם דמי שכירות הנעים בין 200-450 יורו בחודש ותשואה שנתית של כ-7-12% (בהשוואה לאחוזים בודדים בישראל בלבד).

מבחינת מיסוי, אין ברומניה מס שבח. מס ההכנסה הכללי, על השקעה או הכנסה בכל גובה שהוא עומד על 16%. בין ישראל ורומניה נחתמה אמנת מס, המונעת מהמשקיע תשלום מס כפול.

מהם החסרונות בהשקעה בנדל”ן ברומניה?

_

כמובן שבהשקעה ברומניה ניתן למצוא חסרונות, הנעוצים בעיקר בתהליכים פוליטיים-חברתיים המשליכים על הכלכלה. המטבע המקומי הינו לאו ולא יורו, והשחיתות וחוסר היציבות הפוליטית עלולות להוות מלכודות למשקיעים זרים. על כן, מומלץ למשקיעים ברומניה להיעזר בליווי וייעוץ של גופים וחברות המסייעות בביצוע התהליך.

דברו איתנו